شادابی پوست با عسل طبیعی امروزه بسیار مورد توجه افراد زیادی از جمله خانم ها قرار گرفته است. شادابی پوست با عسل طبیعی یکی از راه های ارزان و راحت برای رسیدن به پوست سالم است. عسل علاوه بر مصارف دارویی، در موارد بهداشتی و آرایشی نیز بسیار کاربرد دارد.‌ عسل در لوازم آرایشی به عنوان نرم کننده، ضد حساسیت، رطوبت گیر، بازسازی کننده و… مورد استفاده قرار میگیرد. در این قسمت بعد از تعریف عسل به کاربردها و ویژگی های آن و همچنین شادابی پوست با عسل طبیعی می پردازیم.

شادابی پوست با عسل طبیعی

عسل چه نوع ماده ای است؟

عسل مایعی شیرین است که توسط زنبور عسل تولید می شود. زنبورها عسل را از ترشحات شکری گیاهان و گل ها استخراج می کنند و سپس در کندو های خود که از جنس موم است ذخیره می کنند. شیرینی عسل از فروکتوز و گلوکز است‌. به دلیل وجود آب بسیار کم در عسل به سختی فاسد می شود. به دلیل اهمیت بالای گرده افشانی توسط زنبور عسل، سازمان غذا و دارو هر سال یک روز را به نام “روز زنبور عسل” نامگذاری کرده اند. مصریان باستان از عسل به عنوان یک دارو استفاده می کردند. آن ها عقیده داشتند که عسل یک خوراکی بهشتی است.

ویژگی های عسل

یکی از ویژگی های مهم عسل این است که در طولانی مدت فاسد نمی شود. اگرچه عسل یک ماده ی اسیدی است ولی به علت شیرینی زیاد، اسیدی بودن آن مورد توجه نیست. شادابی پوست با عسل طبیعی یکی از فواید مهم این ماده خوراکی است.

کاربرد های عسل طبیعی

نرم کردن لب با عسل

یکی از کاربردهای شادابی پوست است. نرم کردن لب با عسل است که یکی از این موارد شادابی و نرم کردن پوست لب است، با استفاده از عسل می توانید مواد مغذی مورد نیاز لب را تامین کنید و باعث نرم شدن آن شوید.

استفاده از عسل به جای قند و شکر

 می توانید برای جلوگیری از مصرف زیاد قند در افرادی که بیماری های قندی دارند از عسل دیابتی استفاده کنید و نوشیدنی خود را با عسل شیرین کنید. کسانی که نگران تناسب اندام خود هستند می توانند عسل را در برنامه ی غذایی خود قرار دهند و شادابی پوست با عسل طبیعی را تجربه نمایند.

استفاده از عسل برای پاک کردن صورت

اگر صورت حساسی دارید می توانید از عسل به عنوان شاداب کننده ی پوست خود استفاده کنید‌. اگر آکنه دارید می توانید عسل را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید بعد از چند روز متوجه شادابی پوست با عسل طبیعی می شوید.

ضدعفونی کننده

 از عسل می توانید به عنوان ضدعفونی کردن زخم های خود استفاده کنید. هم چنین اگر قسمت هابی از بدن انگل زده شده از عسل می توانید برای از بین بردن انگل ها استفاده کنید. عسل به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی درمان خوبی برای سوختگی است.

خاصیت انرژی زایی

معمولا ورزش کاران و افرادی که فعالیت های سنگین انجام می دهند نیازمند دریافت انرژی روزانه هستند. اگر از قندهای مصنوعی برای دریافت انرژی استفاده کنید دچار دیابت می شوید. بهترین منبع دریافت انرژی طبیعی استفاده از عسل است و هیچ گونه ضرری ندارد‌.

زیبایی موها با عسل

یکی دیگر از موارد شادابی پوست و مو با عسل استفاده از عسل طبیعی برای موهاست. برای داشتن موهایی نرم و براق می توانید بعد از حمام مقداری عسل روی موی خود بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید.

استفاده از عسل برای سالم نگه داشتن میوه ها

عسل به دلیل داشتن برخی خواص مانع از فساد پذیری میوه ها می شود. می توانید با ریختن مقداری عسل بر روی میوه ها، آنها را برای مدت طولانی نگه دارید.

عسل درمانی برای آلرژی

می توانید با استفاده از عسل بیماری و آلرژی های خود را درمان کنید. در واقع عسل با بیماری های شما از درون می جنگد و آن ها را از بین می برد.

افزایش آنتی اکسیدان

زمانی که آنتی اکسیدان بدن افزایش یابد، نیروی دفاعی بدن افزایش می یابد. با عسل می توان نیروی دفاعی را افزایش داد.

درمان آفتاب سوختگی

یکی دیگر از عوامل شادابی پوست با عسل طبیعی، کاربرد آن در درمان آفتاب سوختگی است. عسل به دلیل داشتن خاصیت آب رسانی باعث درمان آفتاب سوختگی می شود.

از عسل می توان در تولید موارد آرایشی مانند صابون ها، کرم های دست و صورت و پا، ژل های روغنی و… استفاده کرد. از عسل به صورت طبیعی نیز ماسک هایی را برای شادابی پوست تهیه کرد. که به تعدادی از ماسک ها اشاره می کنیم که موجب شادابی پوست با عسل طبیعی می شوند.

انواع ماسک عسل

درست کردن ماسک های متفاوت با استفاده از عسل بسیار آسان است و باعث شادابی و ضدعفونی کننده پوست می شود. عسل به دلیل داشتن خواص ضد آنتی باکتریال و ضد تورمی برای پوست بسیار مفید است.

  1. ماسک عسل و آلوئه ورا ماسک بسیار فوق العاده ای برای درمان آکنه و حساسیت های پوستی است و موجب شادابی پوست با عسل طبیعی می شود.
  2. ماسک عسل، آبلیمو و ماست به پاکسازی پوست و شادابی پوست با عسل طبیعی کمک می کند.
  3. ماسک عسل و خاک رس به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریالی برای از بین بردن آلودگی های پوستی کمک می کند و شادابی پوست با عسل طبیعی را باعث می شود.
  4. ماسک عسل و نمک دریا یک لایه بردار فوق العاده است و شادابی پوست با عسل طبیعی را با این ماسک تجربه می کنید.
  5. ماسک عسل و زردچوبه برای از بین بردن تیرگی پوست و شادابی پوست با عسل طبیعی به کار می رود.
  6. ماسک عسل و قهوه برای روشن شدن پوست و شادابی پوست با عسل طبیعی به کار می رود.
  7. ماسک عسل و موز برای از بین بردن چین و چروک های صورت به کار می رود.
  8. ماسک عسل و سیب به عنوان اسکراب صورت عمل می کند و باعث شادابی صورت می شود.
  9. ماسک عسل و دارچین برای از بین بردن آکنه های صورت استفاده می شود.
  10. ماسک عسل و آسپیرین نیز در درمان آکنه مورد استفاده قرار میگیرد.

توجه:

این ماسک ها چسبندگی زیادی دارند.

پس از مالیدن روی صورت ممکن است روی لباس یا زمین بریزند و لکه ایجاد کنند.

مدت زمان طولانی طول می کشد برای اینکه تاثیر خود را نشان دهند.

نکته های استفاده از ماسک عسل

بهتر است که ماسک ها به صورت تازه مصرف شوند، پس به مقدار مورد نیاز از آنها تهیه کنید تا شادابی پوست با عسل طبیعی را تجربه نمایید. عسلی که استفاده می کنید باید تصفیه شده باشند وگرنه ممکن است ذرات آلودگی روی آن باشد که باعث حساسیت شوند. هنگام شست و شو از صابون استفاده نکنید و فقط با آب ولرم صورت خود را بشویید.

سپس با آب سرد صورت خود را ماساژ دهید تا پوست صورتتان از حالت افتادگی خارج شود و سفت شود. قبل از استفاده از این ماسک ها صورت خود را بشویید و پاک کنید تا شادابی پوست با عسل طبیعی امکان پذیر گردد. مراقب باشید که مواد ماسک به چشم شما نفوذ نکند

تشخیص عسل طبیعی و عسل تقلبی

امروزه به دلیل وجود کاربردهای مختلف دارویی و آرایشی عسل، بسیاری از افراد سعی می کنند که از این راه کسب درآمد کنند و عسل تقلبی بسازند و وارد بازار کنند. بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر عسل شکرک بزند عسل نامرغوبی است اما این عقیده اشتباه است زیرا عسل به دلیل داشتن قند شکرک می زند. یکی از روش های ساخت عسل های تقلبی این است که مواد گلوکزی را با آب مخلوط می کنند و از آنها به عنوان عسل استفاده می کنند. شناخت عسل طبیعی از تقلبی کاری دشوار است و معمولا در آزمایشگاه ها می توانند متوجه تقلبی بودن آن شوند.

ولی یکی از راه هایی که می توان تشخیص داد عسل مرغوب است این گونه است که یک لیوان آب سرد را در عسل بریزید اگر عسل در آن حل نشد و ته نشین شد عسل اصل است ولی اگر عسل ته نشین نشد و در آب حل شد احتمال اینکه عسل تقلبی است زیاد است. بعضی از افراد فکر می کنند که هر چی عسل غلیظ تر باشد بهتر است ولی غلظت عسل هیچ ربطی به مرغوبیت عسل ندارد، بلکه نوع گیاه و زنبور عسل است که غلظت عسل را مشخص می کند.

در ادامه

بنابراین از عسل می توان به عنوان یک داروی شفا بخش و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. راهی کم هزینه برای درمان بیماری است. عسل علاوه بر خواص دارویی، خواص آرایشی و بهداشتی نیز دارد. شما می توانید پوستی شاداب با عسل طبیعی داشته باشید. عسل به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال می تواند پوست را از آلودگی ها و آکنه ها پاکسازی کند.

برای شادابی پوست با عسل طبیعی می توانید ماسک های مختلفی با عسل تهیه کنید و از آنها برای روشن سازی پوست خود استفاده کنید. ولی باید به این نکته توجه کنید که نباید انتظار داشته باشید که تاثیر این ماسک ها را به سرعت ببینید. باید به مدت طولانی و مداوم استفاده کنید تا تاثیرات آنها را ببینید. این ماسک ها طبیعی بوده و هیچ اثرات مخربی بر روی پوست شما ندارد. بعد از مدتی شاهد شادابی پوست با عسل طبیعی خواهید شد. امروزه به دلیل فروش زیاد عسل، بسیاری از افراد سعی در فروش عسل های تقلبی دارند.

باید اطلاعاتی درباره ی شناخت عسل طبیعی از عسل تقلبی را داشته باشید. یکی از راه کارهای شناخت عسل طبیعی، خرید عسل از مراکز معتبر و شناخته شده است و باید این را بدانید که عسل خوب حتما نباید قیمت بالایی داشته باشد. در واقع دو نوع عسل داریم عسل بهاری و عسل تابستانی. عسل بهاری ارزان تر از عسل تابستانی است و کیفیت عسل تابستانی بهتر است. زیرا در تابستان زنبورها شهدهای متفاوتی از گل ها را به کندو می آورند. به جای صرف هزینه های گزاف برای پوست خود و خریدن کرم های گران قیمت و مراجعه به دکتر پوست از عسل برای نشاط و شادابی پوست خود استفاده کنید.

منبع:  شادابی پوست با عسل